Meet the curator - met Stefaan Hautekeete

• Évènements
  • Accessibilité

Le contenu de cet évènement n’est pas disponible dans votre langue.

Een exclusief bezoek met Stefaan Hautekeete, conservator aan de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten te Brussel (KMSKB) waar hij het Tekeningenkabinet, Departement Oude Kunst beheert.

Twee eeuwen tekenkunst komen tot leven in deze verrassende selectie van bijna honderd bladen in de meest diverse stijlen en technieken. Van Pieter Bruegels minutieus afgewerkte prentontwerpen tot Rubens’ strikt persoonlijke ideeënschetsen in een wervelende lijnvoering. Inventieve taferelen uit de mythologie en de Bijbel, knap geconstrueerde landschappen en frisse studies naar het leven vervolledigen dit ensemble dat getuigt van een verbluffende variëteit.

Stefaan Hautekeete studeerde Kunstgeschiedenis aan de RUG en verdedigde een doctoraal proefschrift over Hans Bol (1534−1593). Hij is werkzaam als conservator aan de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten te Brussel (KMSKB) waar hij het Tekeningenkabinet, Departement Oude Kunst beheert.