MIMA sluit zijn deuren na 9 jaar bestaan

Emilia Van Roy

Het Millenium Iconoclast Museum of Art, beter bekend als MIMA, sluit helaas zijn deuren na 9 jaar, 17 tentoonstellingen en meer dan 400.000 bezoekers.

De belangrijkste redenen voor de sluiting van deze stevig verankerde instelling in het Brusselse museumlandschap, zijn de terugval in bezoekersaantallen, wat ook leidde tot een daling van de ticketinkomsten, en de onzekerheden over de duur van de werken aan de kaaien, die perspectieven op herstel in de weg staan.

De lopende tentoonstelling van de Portugese kunstenaar Vhils zal wel nog doorgaan tot de geplande einddatum op 5 januari 2025.
Daarnaast neemt MIMA op 19 oktober deel aan Museum Night Fever, met dansrondleidingen waarbij traditionele en moderne ritmes samensmelten.
Aarzel niet om MIMA te bezoeken als blijk van steun en waardering voor het uitstekende werk dat hun team tot nu toe geleverd heeft!

Brussels Museums betreurt als federatie deze sluiting, die onder meer te wijten is aan een gebrek aan middelen en een gebrek aan tijdig en duidelijk gecommuniceerde vooruitzichten.
Brussels Museums herinnert eraan dat zij de federatie van de Brusselse musea is en als zodanig een belangrijke gesprekspartner is op museaal gebied, met informatie, aanbevelingen, cijfers en ervaring.